Sunday, December 18, 2011

Antara Mak dengan Pasangan

Sesuatu yang baik untuk di renungkan bersama..... 

Berilah yang terbaik buat ibu-ibu anda sementara mereka masih hidup..

     Bila seronok, aku cari.... pasanganku
    -Bila sedih, aku cari..... Mak
    -Bila berjaya, aku ceritakan pada.... pasanganku
    -Bila gagal, aku ceritakan pada... . Mak
    -Bila bahagia, aku peluk erat.... pasanganku
    -Bila berduka, aku peluk erat.... Emakku
    -Bila nak bercuti, aku bawa.... pasanganku
    -Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... Mak
    -Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
    -Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
    -Selalu.. aku ingat pasanganku
    -Selalu.. Mak ingat kat aku
    -Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
    -Entah bila... aku nak talipon Mak
    -Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
    -Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

    Renungkan:
    -"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
    -bolehkah kau kirim wang untuk Mak ?
    - Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
   
    -Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......
   
    -Tapi kalau Mak sudah tiada....... ...
    - MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
   
    -Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya... .
    -berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya... ..
    -berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
    -berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya...... .
    -berapa ramai yang sanggup..... ... membuang ulat dan
                                                membersihkan luka kudis ibunya....

    -berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
   
 


Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

12 comments:

Phat said...

rindu mak kita jugak

Mizfantagiro said...

saya sanggup=)
nk nanges baca ni..umiiii..sayang umi=)

mizzkechique said...

sedey..sob..sob..


saaaayang mak saya..

ir yien 9897 said...

phat :
sangat rindu dan sygg kat mak or mak..werrr.. :)

ir yien 9897 said...

Mizfantagiro =

alhamdulilah sanggup=)
anak solehah :)

SoLy SoLicious said...

waahh... sayunye..dh la bru lepas gayut nan mak td..

Saddila said...

sedihnya baca . sayang mak selalu <3 <3

ir yien 9897 said...

mizzkechiq :

sayangg mak ketad2 kan :)

SS :

untung lah dapat kredit percuma....hehehe

ir yien 9897 said...

sadilla :

g cium mak skrang :)

ir yien 9897 said...

sadilla :

syg mak selamanya yerh adik :)

Abg Stalker said...

sebaik hr2 abg gayut dgn mama :D mengalahkn anak perempuan.hee

SperMAtids BloG said...

SBR EH..=)