Sunday, January 15, 2012

Niat Mengahwini Kekasih, Adalah wajib..

Perbualan dari pasangan yang sedang bercinta "yien dan azri"...

yien : Awak saya nak cakap sesuatu kat awak..

azri : Apa dia,  Cakap jer lah. saya sentiasa menjadi pendengar terbaik untuk awak..

yien : Awak tahu tak, HARAM mengambil seseorang wanita sebagai kekasih
         "tak sempat habis kan ayat"

azri : Jika niat bukan untuk mengahwininya. "sambung dari kata-kata yien"

yien : eh! dah tahu ker??mana tahu nie??

azri : sebelum saya couple dengan awak, saya dah tahu..

yien :
Oh, makna nyer . awak memang dari awal niat nak mengawini saya lah??

azri : sapa tak sayang  bakal bini nie !!

yien : wah selama nie saya sorang jer lah ada niat nak memperdua kan awak!! he3x

HARAM mengambil seseorang wanita sebagai kekasih
jika niat bukan untuk mengahwininya. - Ustaz Azhar Idrus

Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

9 comments:

Phat said...

ye kena ada ada niat nak kawen ngan awek kita kan hehe

mysara said...

yup..kne ada niat...

aReTikZ said...

Bercinta, xsemestinya berkapel.. sebab kapel itu bnyk membawa mudarat berbanding manfaat.. ^_^

Sal bg sya pndangan UAI mengenai hal ini bnyk yg disalah tafsir.. Sebabnya hanya nikah yang menghalalkan setiap perhubungan.. ^_^

1st time terjah, salam kenal ^_^

SHAFIQ HASHIM said...

Nice Entry..Selamat Berblog..

http://shafiqhashim.blogspot.com/

Ieka Luvika said...

yeaaaaaaaaaaaaa nasik minyak nasik minyakkk!!! <3

Fixx said...

wajib.. ha3

MsDila said...

mari kita set kat minda kita2 ni kata2 ustaz azhar tu.
kata2 yang sangat2 bagus.

salam persahabatan dialam maya.

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

setuju ! Niat kena ade..^_^

Picoz Shupalula. said...

Baru tahu. huhu. thanks sharing !