Sunday, January 8, 2012

TAK PERLU MEMPERSOAL KAN KENAPA !!??

Tiba-tiba rasa tak sedap hati, gelisah and moody
on9 pula social network..

on FB kawan unfriend kita
on Twitter kawan unfollow kita

Kita tak perlu sedih dan bertanya Kenapa boleh berlaku??
diri dah cukup perfect ker nak sedih3 nie...

sepatut nyer kita kena bertanya pada diri sendiri
  • adakah kita dah buat terbaik untuk suruhan ilahi??
  • adakah Allah sedang murka terhadap kita???
  • sudap cukup kah kita taat pada ibu bapa??
kalau ke-3 itu kita sudah lengkap.. insyallah kita juga di lindungi daripada masalah
orang/kawan sekeliling kita..

Dan Jika masih ada lagi yang membuat kan kamu rasa sedih atas sikap kawan kamu yang tidak mahu menegur taknak kawan , maka jangan lah kamu bersusah hati kerana ada hikmah di sebalik ..

Kemungkinan besar Allah lebih menyanngi kamu, dan tidak mahu kamu mendekati kawan tersebut..



"berkawan dengan orang yg jual minyak wangi kita dapat wangi nyer,
 berkawan dengan org busuk kita dapat busuk nye"



Tetapi jangan lah kita memutuskan silaturahim , kerana nabi Muhammad S.A.W tidak suka kita
memutuskan silaturahim lebih dari 3 hari "tak salah kalau kita yang minta maaf dulu " =)


*sekadar peringatan pada diri sendiri (^_^)

Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

5 comments:

KAMIHIDUP said...

:)

dja_amiensukhri said...

yep.. tak salah kita mintak maaf dulu walaupun kadang2 tu memang jelas cilap dia. :(

pastu, sedih bila dia tanak maafkan kite. ouhhh.. :(

Selendang Merah said...

betul tu yien apa yg berlaku pasti ada hikmahnya

BeloG MTT said...

Muhasabah diri. Kadang2 kita tak sedar salah silap kita. :')

Finaz Jaafar said...

setuju !
tapi macam terasa la kalau ada kawan yang buat macam ni..huuu~

eh gambar smart la