Sunday, October 23, 2011

Saya ni pemalu orangnya~

Pemalu, Sombong dan Pendiam??
 "motif pic untuk mengatakan i love purple"

Perempuan perlu ada sikap yang  pemalu...
Baru lah nampak Ayu..

Nak Tahu lah apa beza Pemalu, Sombong dan Pendiam??
Ada beza yang ketara tak!!??

Pada diri yien pula, sikap yien mengikut situasi,
keadaan dan suasana..

Di tempat belajar, yien sangat lah kecoh..
Kelebihan kecoh di tempat belajar, dapat lah pointer tinggi dari lecture

Berlainan di tempat kerja..
Yien menjadi seorang yang pendiam
dan pemalu.. "mybe ada persamaan kot"
Kekurangan nyer di situ, orang pun sukar untuk berinteraksi
dengan yien..

PEMALU LEBIH BAIK DARI PENDIAM

Contoh Pemalu :
Dari segi islam : Sesorang itu malu jika dia tidak memakai
                         tudung di hadapan lelaki,

Dari segi pandangan : Seseorang perempuan itu malu apabila
                                  melepak dengan ramai lelaki..

Contoh Pendiam :
Dari segi islam : Seseorang itu tidak segan memakai seksi,
                         tetapi dia bangga
                         menjadi model@perhatian  pada lelaki,

Dari segi pandangan : Seseorang perempuan yang tak kisah
                                  berlepak dengan ramai lelaki

Contoh Sombong :

Korang mesti dah ada jawapan nyer kan =)

Renung-renungkan dan selamat membuat perbandingan (-_~)
Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

10 comments:

Imran nyambek said...

gua banyak cakap.takpe kan? hak2

ir yien 9897 said...

bagus lah banyak ckp..
tapi jgn bahan orang sudah leh..heeheh

Hiddy Asri said...

Alamak, akk pendiam..tapi x seksipn..seksa kot...ngeee...

BeloG MTT said...

Kena pandai sesuaikan dengan keadaan..Kadang kadang bukan jadi hipokrit tapi cuba menjaga tingkah laku kann :)

SoLy SoLicious said...

yien pemalu..hahaha..nk gelak kuat2 boleh?..heee..

yien, nak nonton movie same2 tak..? nuffnang bg tket free kt kite..hee

ir yien 9897 said...

hiddy asri :

hahaha.. terseksa makngah.. :)

MTT :

betoi2 syggggg :)

ir yien 9897 said...

soly :

jum2 nak g tapi bila ??

Ieka Luvika said...

Wah yienn...entry ade makna ni..hoho
Yiean, dtg la shah alam...lepak sini pls.

ir yien 9897 said...

akk esok yien g mid tgk wayang..akk jum lah g..plsss :)

izfanora said...

cth yg hebat.. :)