Wednesday, November 2, 2011

Sebaik-baik wanita.......

Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki."

 
Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki.
Biarlah aku hanya cantik di matamu.
Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki
andai murka Allah ada di situ.

Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku
hanya bisa menjadi milikmu seorang.

Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan
aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini
barang yang bisa dimiliki sesuka hati.

Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang
dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu
yang tidak dapat aku berikan.

Bagaimana akan kujawab di hadapan Allah kelak andai ditanya?
Adakah itu sumbanganku kepada manusia
selama hidup di muka bumi?

Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam,
juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam,
atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad
Shallallahu 'Alaihi Wassalam, yang mampu
mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan
rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah.

Sesungguhnya wanita yang pemalu juga adalah wanita yg disanjungi..

Sila Like Saya ni pemalu orangnya~


Hasil Karya Tentang Cinta
Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

13 comments:

SoLy SoLicious said...

err..mane button like ni...tehee..


suke entri ni yien... :)

Luqeem™ said...

hehe..sbb tu klu nk nikah kna ada org tgh..tp org tengah tu kna org yg dipercyai..bru la jd wanita muslimah yg pmalu..:D

azwa amani said...

nice entry.. amani suka..

aimie amalina said...

=]
weeeeeeeee
sukeeee!

ir yien 9897 said...

SoLy SoLicious :

haah lah yunk..
yien takda button like lak kat blog nie... :)

ir yien 9897 said...

Luqeem :

hehe..betol2.. :)

azwa amani :

thankz dear :)

aimie : :)

al_hakim said...

nice..=)

ejulz said...

ejulz pun pmalu orgnye.. heHe :P

ir yien 9897 said...

al-hakim :

yerp :)

ejulz : pemalu juga ker!!!??huhu

Miss Eiza said...

malu lah nak komen..saya kan pemalu... :P

Ieka Luvika said...

so touch & nice <3

yien aimisyuuu ;)

ir yien 9897 said...

eiza :

like lah FB tu yerh :)

ir yien 9897 said...

ieka :

akk cygggggggggggg..
miss u too :)