Tuesday, November 1, 2011

# Beza Cinta Sayang Minat Dan Suka

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh  tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. …)



Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…


Hasil Karya Sini
Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

16 comments:

**::CIKNUURUL::** said...

yeah!,.finally i got the answer,.huhu,.

ir yien 9897 said...

:)

cantekk said...

shaye minat, kagum, shuker, shayang shomeone. shaye rasher shaye da mola shentakan dia..
kui2..
tafi dia tatau fon..
shamaner nehh dokter yien?

ir yien 9897 said...

bg doktor..hehehe
kita jgn berdiam dan jgn berterus terang.. kita guna tektik

baca entry doktor kat cni..

http://yien9897.blogspot.com/2011/06/perigi-cari-timba.html

huhuhu :P

BeloG MTT said...

Boleh jadi doktor love ni sayangg.. Hikhik

Cinta,sayang,suka,minat perkataan yang ringkas tapi sangat subjektif :)

SoLy SoLicious said...

demam full house ka ni yien??hee

~Sya~ said...

sume perasaan ni sy ada...

Abg Stalker said...

abg ada semuaaaaaa...ni pd seorg gadis je :D dan yg hakikinya,da tentu la Allah swt. :)

zieyzain said...

nice babe!

ir yien 9897 said...

MTT :

hahahaha.. cita nak jadi doktor.. doktor perubatan tak dapat..
doktor cint pun boleh :)

ir yien 9897 said...

SS :
hahahaha minat gila citer full house :)

sya :

romantiks sungguh.. :)

ir yien 9897 said...

Abg Stalker :

yerp yang utama hanya untuk ALLAH :)

zieyzain :

:)

KAMIHIDUP said...

doktor, KAMI minat main mata macam mana? haha. :)

ir yien 9897 said...

KAMIHIDUP :

JUM main mata ngn doktor :)

D`littleye said...

ok cinta sayang suka minat semua untuk satu.
tapi minat yang satu tu untuk budak tu :D

ir yien 9897 said...

hah!!!!!
hehehe sapa??? zuyyin yerh..hehehe