Tuesday, August 16, 2011

Bulan ramadhan sekali dalam setahun..mana tahu ini ramdhan terakhir kita.. :)



Ajar lah anak takut pada Allah dan Bukan takut pada Hantu
setelah membaca dari blong IEB dan Abang ku sendiri Zabid9897

Manusia sekarang sering lalai dengan pengaruhhan dari ajaran yang turun kemurun "nenek moyang kita"
Yang di ajar dari kecil takut nyer pada hantu..!!!

Apa kata kita didik anak kita seperti ini :

contoh dialong spontan dari anak-anak kecil yang comel

sejuk mak mengandung..
kecik2 lagi dah pandai berfikir... hahaha


p/s : Renung-renung kan dan selamat beramal :)

Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

17 comments:

Fathiah Hamim said...

hmm pahala sunat perlu dikejar. lagi2 bulan puasa yang penuh berkat dan ganjaran.

ir yien 9897 said...

Fathiah :

betol2.. :) perkara sunat,ganjaran pahala juga..bkn susah pun nk buat kn..

Abang Stalker said...

yien g terawih x? :) prmpn selalunya awal2 je.da lme2 hlg je.sbb bt kuih raya. :D

ir yien 9897 said...

Abang talker :

pompuan ada sebab2 tertentu..
laki ketua keluarga kena contohi ank2..huhuhu

Luqeem™ said...

hehe..budak2 wktu mula2 rjin la..bila dh msuk rmaja skit, dh rasa malas. bila dh tua jd rjin blik sbb tkut mati..

Afikah Aziz said...

Sabda Rasulullah SAW dalam hadis yang mana Allah berfirman yang maksudnya: “Tidak ada sesuatu yang paling Aku sukai yang dikerjakan oleh hamba-hamba-Ku untuk mendekatkan dirinya kepada-Ku selain melakukan yang fardu, dan mereka sentiasa mengerjakan yang sunat sehingga Aku mencintainya.” (Hadis riwayat al-Bukhari)


=)

Run Away said...

salam kenal..datang tgk2 sini...;d...

ir yien 9897 said...

Afikah aziz.. :
Hah hadis tu yang yein cari.. TQ dear :)

cheqwa said...

hahahaha.....sangat cumel ^_^
yien, jomlah join segmen selekeh cheqwa.nak bg kad raya kat yien ni^_^

Isteri Encek Bard said...

wahhhh betuah yien dapat mr. right cam tu

H.J said...

selamat hari raya ir yien..haha..tak de pasal2

SoLy SoLicious said...

ololo.suwwiittnye korang~

Far8 budak baik said...

hahaha kn kn..klo
kecik takut kat hantu..
mmg berhantu lah budak tu nnti..
hihi..tu ar..sopan je chat dyorg..
klo aku ngandung..perut aku pun sejuk..
hahaha

MerLe said...

betul tu... yg sunat bleh tampal bocor dosa yg kita wat... bykkan yg sunat tnpa lupakn yg wajib.. tu yg sebaik-baiknya...

L said...

hahaha,, selamat beramal..=)

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

ir yien 9897 said...

yang penting wat sahaja perkara yang baik... di balas baik..
tak rugi pun kan :)

selendang merah said...

wah sweet lah anak2 kecil tu...betul kita kena wat ibadat wajid n sunat..baru dapat kebekataan dalam idup.