Wednesday, August 3, 2011

Dah di Tumbuk Masih Tak Sedar Diri

Kesilapan besar lah kan,
bak kata kwan2 serumah "ko cari nahas kenapa"

Terus deras air mata yien ,"tampa ada perasaan sedih pun"
setiap kali berlaku perkara yang sama,
mesti orang akan cakap mcm nie
"ko juga yang cari nahas,aku dah ingat kan dari awal"
asyik ayat sama jerk.. hmmm..

Tapi bila berlaku kat rumah sendiri,depan muka mak sendiri,
mak kesayangan yien akan bercakap"alar kecian nyer anak mak ni"
sambil mengambil kain dan lap kan pada mata yien yang berair.
Sesungguh nya ibu itu sangat prihatin apa yang berlaku pada anak dia.
eceh2 ayat terharu sebenarnya.....

So lepas nie kena tulis nota tampal kat peti ais,
dinding2 dapur, dekat meja makan....


AWAS : Jangan Kesat mata selepas menumbuk bawang dan cili
hahaha..sengal-sengal ubi tak apa yang berlaku kat yien..



Selalu melakukan perkara yang sama berulang kali,
Dah Di Tumbuk bawang masih tak sedar diri,
nak kesat mata tue............pedihhhhhh..

tengah tahan kepedihan mata sambil mengadu kat Blog
Minat Main Mata yien.. terkelip2-kelip mata update entry nie (^_~)

Pesanan :

Banyak pahala kita akan dapat,
apabila menyediakan juadah berbuka puasa
untuk orang yang berpuasa..
Rajin-rajin lah ke-dapur yerh =)
Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

27 comments:

aiman said...

hehe.. saya pun camtu.. kupas bawang merah ritu.. meleleh air mata..

zoe said...

kene pakai spec mate hitam ni kalau nak tumbok bawang. hahaha

SoLy SoLicious said...

kite penah pakai topeng tumbuk cili...bawang, xpenah pulak, sebab blend aje..heee

M Firdaus Mohd said...

rasa macam nak tumbuk author dia je..ahhaahha..anyway nice entry...ahhaha. :P

H.J said...

oo..rajinnya benor dia ke dapur..hehe

mizzkechique said...

hehe..bagus2..

akak ni kesian, msk utk diri sendiri je.. mklumla duk umh bujang.. mak jauh lak..hukhuk

diana said...

nak tumbuk dia kena ada cara..
tutup dengan sebelh tangan.tangan kiri pegang lesung angan kanan tutup lesung batu tu ..
mcm halang dia terpercik kemata la..
meh umah akak..
nak bagi kursus guna lesung batu..
wakakakak

Abang Stalker said...

yien,lain kli pki goggles.hahaha ;P


supaya x gosok mata dan air bwg x memercik masuk mata. ;)

Adzriel @ Liza AB said...

org tak dengar kata memang kena tanggung akibatnya..he..he.. nak cepat hancur, potonglah bawang tu dulu..potong 4 pun ok. kalau tak licin bergerak-gerak susah nak tumbuk. takpe ..training jadi isteri mithali.

BeloG MTT said...

Hahahaha Ingatkan apa la yang di tumbuk tak sedar diri tuh.. ^^

Isteri Encek Bard said...

cet...hahhahaha Yien, sabo jer lah

chiLleD...!! said...

adeh..tumbuk bawang rupenyer..penah kena jugak..hehe

Afikah Aziz said...

lorrr tumbuk bawang ke hehe,cian yien,pakai spek la lps ni yien hihi :)

UyaRayza said...

rajinnye die hehehe

Pyka Rahmat said...

kadang kadang kakak pyka kopek bawang. pyka duduk dekat ruang tamu yg meleleh air mata. dem

ejulz said...

tgk gambar tu pun dah berair mata ni.. heHe

kotak bulat said...

hehee... kb kalau mata da mula tunjuk tnda2 pedih, kb pndg tmpat lain masa tmbuk..hehee

aizamia3 said...

kihkihkih.. terkena akak.. ingatkan kes tumbuk apa..

ir yien 9897 said...

thankz semua
ada yang mengajar
ada yang teripu "sorry" huhu
ada yang nasib sama..hahaha

teha said...

masuk dlm blander jee.. xpedih mate.. hehe

♥iDaYu aYu♥ said...

ok. ingt! jgn tumbuk lagi dah! hahahahah

selendang merah said...

yien..meh2 selendang tolong lapkan air mata yien tu...cian yien..selendang pon kalau tolong mak kupas bawang pon menitis air mata..pedihhhh...hehe

Wanie said...

suka makan bawang merah tp x suka kupas..mesti meleleh2..huhu

sifu im said...

ni msti x pandai masak..klu pandai mesti x berair mata tu hohoho

cheqwa said...

hahaha...cumellah yien ni.tumbuk bawang sambil meleleh air mata.muehehehe

ir yien 9897 said...

sifu im :

hahaha baru yien perasan,..
penerangan yien sangat tidak jelas..

sebenar nya yien ank bgtw..
SELEPAS YIEN TUMBUK CILI N BAWANG..
TAK BASUH TANGAN TAPI YIEN PERGI GOSOK MATA YIEN..

~syue syada~ said...

x suka kupas bwg. potong pon x nakk !! kompem meleleh leleh mengada ngada nnt. huhuhu