Sunday, August 21, 2011

UNTUNGNYA JADI ISTERI !

UNTUNGNYA JADI ISTERI ! KENA MENIKAH CEPAT NE ..

amik kat pakcik google

   1. Wanita yang manis selalu menjadi pujaan si lelaki.

   2. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada
       70 orang wali.

   3. Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah
       dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad
   4. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami
       yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang
       Allah dengan penuh rahmat

   5. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke
       jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan
       masuk syurga 500 tahun lebih
       awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 maalaikat.

  6. ….dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga,
       dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang
        dibuat daripada yakut

  7. Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami,
       Allah akan mengizinkannya untuk memasuki  syurga
      dari mana-mana pintu yang dia suka

  8. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari

  9. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat
       dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah
       mengurniakan satu pahala haji

  10. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin,
        dia akan dikira sebagai mati syahid

  11. Jika wanita melayan suami tanpa khianat akan mendapat
        pahala 12 tahun solat

  12. Jika wanita memicit suami tanpa disuruh akan mendapat
        pahala 7 tola emas dan jika wanita memicit suami bila
        disuruh akan mendapat pahala tola perak

  13. Wanita yang meniggal dunia dengan keredhaan suaminya
         akan memasuki syurga

  14. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah
        di akhirat,tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita
         yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia
         ini dengan istiqamah

Semalam keluar pergi shopping dengan my BFF,
Lihat sekeliling pasangan pakwa makwe duk berkepit tubuh
Suami isteri jauh berbatu..

then ckp kat my BFF

yien : tengok tu u..orang couple duk berkepit sempit rapid..
         yang dah khawin , isteri belakang suami depan,jauh berbatu,

azri :  owh kalau macam tu, kita jalan jauh berbatu yerh,
          nanti dah khawin kita rapat,cepat,dan sempat.. =)
Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

27 comments:

SoLy SoLicious said...

haha.. pelik kan..yg kawin duk jauh beribau batu...yg kapel lak bekepit... mybe depa dh bosan kepit2 time kapel kot..hahahaa

ir yien 9897 said...

Soly :

yang haram nak sangt di lakukan kan
yang halal, tak dilakukan pula kan :) huhuhu "moga diri yien sendiri mengambil ikhtibar :)

adlina said...

untungnya jadi wanita..Alhamdulillah

YanaMIB said...

org dh kawen xkose nk tunjuk kt org ramai dorg tu mesra la..blk rmh lebih dr berkepit dorg buat kita mana tau kn..haha nape kena tjk kt org kita ni psgn bahagia?? kununnyaaaa~ =)

ir yien 9897 said...

yanaMIB:

tapi kalau taknak tunjuk sekalipun..
takkan keselamtan bini tu terabai..
bini tu nak melintas pun tak di pimpin..

tak slh tunjuk kat org ramai, dah halal kan.. "boleh beri contoh kat org ramai" sedangkan semanis kurma itu pun tunjuk kemesraan mereka..

huhuhu...

SAYA BUKAN SAMDOL said...

bertuahlah kita perempuan :D

Luqeem™ said...

biasa la..dh bosan dh berkepit bla kahwin..hehe

Lea IsNaw! said...

jom kawen yien!

NURUL AINI NORAZMAN said...

org kapel mcm tu dia gayat skit,.sbb tu la depan org pon pelok2,. org kawin ni dia tahu kat rumah leh buat lebih dari tu,.so perempuan patot bersykur jdi prempuan,.=)))

chiLleD...!! said...

diorang berkepit tu sbb takut nanti kalo clash, xjadik kawen, kan rugi xdpat merasa peluk2 laki/perempuan tu. tak gitue??hehe

H.J said...

dah boleh dah tu yien..haha..akad nikah dlu..

Afikah Aziz said...

wuwuwu nak kawen cepat2 gak hehe

Far8 budak baik said...

tu lahhh..
pempuan klo nk masuk syurga mudah je.
=)
ahahaha...aku x nk lah berkepet pasni..nk kawen awal ah klo camtu..
hik3

schaze zainn said...

OMG. kalo mcm ni kene kawen cepat-cepat la kan..hihi



p/s: thanks follow my blog :)

cheqwa said...

alhamdulillah,saya wanita.hihihihi.nak kahwen cepaaaat lah! :p
betul, yang kapel lak lebih2 :/

Rtp Farra Arisha said...

perkara ini sering berlaku zaman moden seperti ini. how to avoid this actually??

-girls are so beautiful? we really are!! ;)

Abang Stalker said...

haha..thu xpe..skrg ni ntah apa2 la.lelaki ni mmg.sblm kwin nk kepit2 je,da kwin..klu blh nk jauh2 lg.yela..da dpt kn.

-peringatan tuk dri sdri. :D

hani syahida said...

amboi3...g dating ek??

~syue syada~ said...

ni yang x sabar nak kawen ni..
kapel n kawen nt pon nak kepit jugak. HAHAH

Mizz ErMa said...

tingin nak kawen cecepat..hihihi =P

bunga said...

sebab tu bunga xsabar nak kawin..ahaha.

Puteri Biru said...

kapel tu gatai berkepit

suami is3 dah tak heran nak berkepit sangat. tak jim alif kun macam kapel2.

AnAk dEneSor said...

wah..da berangan jd isteri ke?hikhik

Fathiah Hamim said...

bersyukur dilahirkan sebagai perempuan =)

iedchan said...

heheh maka mari la kawen..hehe

Cik Humble said...

nak share kat fb saya blh?

Cik Humble said...

nak share kat fb saya boleh?