Monday, June 27, 2011

Hargai Jari Anda

PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA!!!!!!!
Asas 5 jari

Jari telunjuk : usus

Jari tengah : Jantung

Jari Manis : Imuniti

Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang


cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya
badan kita ni penuh dengan racun dan toksik.perkara tersebut boleh
menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system
dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking
kita.kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur,
keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin.cube cek tapak tgn
masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab
itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

selain itu, pernah tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau
lembab ke???
jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami
masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada
urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan,
sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau
tekanan dalam kehidupan sehariannya..

seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya
kita sebagai seorang wanita.cuba sahabat2 tengok pada kuku setiap jari
anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna
anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

.tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna
putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang
sihat..insya allah...

Ini entry yien curi dari mana entah,
cuma dah lama ada kat draft Dashboard yien
Sorry yerk .....

Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

13 comments:

eintanliana said...

betul ke psl jari kelingkin tu?

isyam mirah said...

kelingkin tu??..adakah benar??..gulp!!

KAMIHIDUP said...

gulp.

syud@_ramli said...

alamak! camne ni! heeeeeee... *worry*

YanaMIB said...

ni utk tgn kanan ke kiri?? haha =)

Shawn Razaleigh said...

nice info we got here.. thnks for sharing. :)

GaRy™ said...

jantung ngan jari tengah?... seriuz... baru taw pasal benda ni.. huhu`..
jom vote blog gary dalam pertandingan blog kreatif~..

fifianggun said...

wahhh,,nice info,,kalau ikot info ni,,alhamdulillah,,,fifi dalam kategori sihat,,bulan sabit putih hanya pada ibu jari,,,=D

Syazwani Amira said...

owh now i know.. thanks 4 da info dear =)

~syue syada~ said...

kalo jari kelingking herot bengot sebab rajin tulis cane ?

*nak menunjuk rajin jap* hehe

qamarguyz said...

salam ziarah..
wahH..nice inf0!
tak kisah la dari mana cil0k, tapi baru 1st time tahu nie.. =)
thanz

Isteri Encek Bard said...

wahhh nice info.. tq 4 sharing

~NieZa~ said...

aisehhmenn..caa btul jek tjadi kat sy ~.~