Thursday, June 16, 2011

Nasi Dah Jadi Bubur

Apa maksud istilah nasi yang dah jadi bubur nie??
Kalau dari segi pakar masak Sehebat  yien nie, =_=

Makin lama kita masak beras tu, Baru lah dia akan jadi nasi
Tapi kalau sekejap kita masak beras tu, baru lah jadi bubur..

Dari segi peribahasa nie Pula.. Apa Cer???
Kalau dah terjadi tu, dah tak boleh patah balik (nyosal tak sudah)

Sudah terlanjur, tak dapat diubah lagi.
(Peribahasa lain yang sama makna: Apa boleh buat, sakit menimpa sesal terlambat).
Menangis tergedik macam mana sekalipun tak dapat di perbetulkan
Haish yien poning lak bila pikir apa motif di sebalik


Nasi Dah Jadi Bubur nie... actly yien tak nak lah pening kan
otak kecil yien nie  .. He3x


Just nak bagitau Tadi yien baru lepas
Menikmati selera pagi iaitu BUBUR...
ERMmmmm.... Sodap nyer.... =))

Beras dah jadi bubur memeang yien suka
Tapi kalau.......
Nasi Dah Jadi Bubur.... !!!!!!TAK SUKA
Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

14 comments:

Sunah Sakura said...

lapor pulak nengok bubur tu yien oiii~

::p0t pEt iLa:: said...

uishhh sedapnye bubur tuh

ir yien 9897 said...

Sunah Sakura : Bubur sodap..
leh diet kan..hehehe

ir yien 9897 said...

::p0t pEt iLa:: sedap..tapi mahal juga yerk bubur sekarang..

Belog MTT said...

Lapar terus di buatnya... ^^

ir yien 9897 said...

Belog MTT : dah habis.... hehehe

time out utk makan bubur :)

Adzriel @ Liza AB said...

anak kak liza kena makan bubur sebab ulser. sian dia.

ir yien 9897 said...

bubur tue sedap lah kak liza :)

yien suka makan bubur..jangan kecian kat yien taw..hehehe

Effa ♥ said...

bubur tu nampak delicious sgt!! i'm hungry ;(

ir yien 9897 said...

wah ramai tergoda dengan bubur nie
boleh lah yien wat bisnees bubur lepas nie..hehehehe

KAMIHIDUP said...

pagi makan bubur? masak ke kedai?

ir yien 9897 said...

kedai lah yunk :) hehehe

shopping2u said...

lama sudah tak mkn bubur nie
=.=

ir yien 9897 said...

jom kiter mkkn setiap hari..leh diet..hahahah