Wednesday, June 29, 2011

Kenapa Allah Temukan Kita Dengan Pasangan Yang Salah !!!

Allah menemukan kita dengan orang yang salah dulu,
sebelum Allah temukan kita dengan orang yang betul  =)


(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat,
dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat;
dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik,
dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik.
(Al-Quran, Surah Al-Nur: Ayat 26)


SEBAB 1.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya apabila kita bertemu jodoh yangg sebenar,
kita masih ada rasa syukur pada ketentuan ALLAH.

SEBAB 2.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita dapat menjadi seorang penilai yang baik.

SEBAB 3.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan
pertolongan ALLAH.

SEBAB 4.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,
KHAS UNTUK DIRI KITA.

SEBAB 5.memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG,
kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita,
dan dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kehidupan kita pada masa depan...

SEBAB 6.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk
mengalaminya.

SEBAB 7.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.

SEBAB 8.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita lebih faham bahawa…
CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

SEBAB 9.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,
supaya kita…
LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL

Rahsia:sekiranya anda pernah berdosa besar, dan berkeinginan pula didampingi oleh
pasangan yang soleh atau solehah

maka, perbaiki diri anda dahulu dengan tidak mengulangi akhlak buruk yang
lepas dan berterusan membuat amal-amal baik, pasti Allah akan hadirkan


untuk anda pasangan yang soleh atau solehah idaman hati menjadi
pendamping anda untuk hidup bersama di dunia ini.

Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

15 comments:

YanaMIB said...

klu dh kawen xleh nk pk lg salah ke betul ke..redha je =P

ir yien 9897 said...

Allah menemukan kita dengan orang yang salah dulu,
sebelum Allah temukan kita dengan orang yang betul =)

hah!angah kan baik..
makna akak pun baik lah..tetttt

hahahhaa

Ieka Luvika said...

suke entry ni...
hehe yien :) dah bertemu 'org yg salah' ke belum? hehe

Farah Chewcorns said...

sdeh plak farah bca entri ni , blh x copy isi ni???

ir yien 9897 said...

Ieka Luvika :

kak ieka cyg... insyallah laki baju kuning tu.

jodoh betul yien :)

ir yien 9897 said...

Farah Chewcorns

copy jer lah lah yunk.... :)
tak kisah :)

Shawn Razaleigh said...

sangat insaf. copy sikit boleh?

ir yien 9897 said...

Shawn Razaleigh..

20 sen kalau nak copy..hehehe
ok2 jadi yg terbaik utk dpt yang terbaik.. :)

UyaRayza said...

ALLAh sengaja menemukan kita dengan pasangan yang salah supaya kita lebih menghargai pasangan kita selepas itu..;)

ir yien 9897 said...

betul2 ubah sikap kita juga supaya menjadi lebih matang dalam percintaan :)

Miss Y and Her World said...

nice. thanks for sharing. Allah lebih tahu rencanaNya untuk setiap orang ;)

Pemilik Tulang Rusukmu

ir yien 9897 said...

yerp..cuma kita sebagai hambanya..

hanya mampu berdoa.. :)

Ayie said...

setelah 22 tahun hidup, teman tak pernah bercintun.. wuuu.. =.=''

Kartini said...

sebak baca ni.. mengingati diri sndiri. isnpired to be stronger n improvise own self to attain the best :) tq dear

cik ruru said...

pasti akan ada hikmahnya disebalik segala sesuatu yang terjadi..
yg paling penting,cintailah seseorang dengan sederhana agar hati masih bisa redha sekiranya dia bukan tercipta untuk kita..