Monday, June 20, 2011

Pengorbanan lelaki untuk kekasihnya

Entry nie takde kene mengena yien nak
jiwang-jiwang pun dengan pasangan yien,
Tak tuju pun pada gula-gula hati yien.(Sebab dia pn tak penah jiwang)
Cuma yien sendiri nak pelajari erti cinta (luangkn masa bosan)
  
 


Pengorbanan lelaki untuk kekasihnya

Mukadimah :
Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia dengan kekasih nya dengan ikhlas, mereka sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya
  1. Adakalanya dia menjadi seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayanya lebih dari orang lain
  2. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa
  3. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya, walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar
  4. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tiada urusan penting dengan nya
  5. Apabila muncul orang ketiga dia akan hilang akal dan saggup  berbuat apa sahaja untuk merebut kembali kekasihnya
  6. Dia mudah merasa cemburu dan sensetif apabila kekasihnya tidak menempukan perhatian sepenuhnya kat dia
  7. Dia mengangap kekasihnya sebagai orang yang  paling dipercayai dan sanggup menyerahkan harta dan nyawa dia
  8. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasih nya
  9. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya
  10. Dia sanggup berkorban dan buat apa sahaja demi kekasihnya
     Bila saya bercakap dengan awak . Saya gunakan kejujuran & keikhlasan..
    Saya tak nk awak terluka. sy syg awak. :)

    Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

    24 comments:

    KAMIHIDUP said...

    :)

    ir yien 9897 said...

    senyum jerk kami nie..heheheh

    kjaharun said...

    ohhh... sweet nye bile dpt lelaki mcm tu.. tp syg nye, cinte i bertepuk sebelah tgn :(

    tamlegend said...

    that's all what i do...bila ada org ketiga tu la y tak leh blah...jd bengong amat...hehehe.tp skrg dah tak jahil lg...insyaAllah...

    Shawn said...

    gua setuju. tapi gua tak boleh buat :(



    oh follow my new blog. support lah org baru ok.heeeee


    i follow u

    ir yien 9897 said...

    eh takper amik nie sebagai penglaman dan pembelajaran..eceh2 yien pun bkn pkar sngt bab2 cintan nie.. :)

    si ngokngek said...

    wah konfem tgh mabuk cinta.pasal lelakicemburu n sensitif memang konfem betol pun...hehe

    ir yien 9897 said...

    mana ada yien mabbuk cinta lah yunk

    cuma teman kebosanan yien mengkaji

    about love..hahahahah

    M Fizan said...

    ha...tau pun..laki ikhlas payah cari tau....:D

    ir yien 9897 said...

    hahaha..fizan ker slh sorng ciri2 laki tue yerh :)

    sHa_miM!e said...

    hehe,,,..ni la llaki yg menjadi idaman setiap wanita..tpi x sume yg kite nk kite dpt kan..n xsmstinya law llaki 2 x wat perkara2 yg dinyatakan di atas bermakna die x syg n cintakan kite..sbb llaki ni ade cara masing2 n tersendiri bgaimane nk menunjukkan yg die syg n cinta kan wanita 2..hehe..


    p/s : yien..adekah azry kamu sperti yg dinyatakan diatas??hehe...saje mau tnye...=P

    ir yien 9897 said...

    hahaha syg ku mimie :)
    atas nie segilintir dari gula hati yien buat..

    tapi tak sehebat mana pun kak :)
    hehhehe

    y u y u Z u l a i k h a said...

    uwarrrrrrrrr T_T best nya entry ni adikk! nak share la, bagi laki masa depan akak bace! sobbsobb! suka! akak bagi patbelas point lapan kat entry ni!

    ir yien 9897 said...

    yien pasti laki masa depan akk pun sebaik pengorbanan laki nie :) hehehehe

    Ieka Luvika said...

    GOTCHA! yean suda jatuh chenta ni....weweeett ^^

    ir yien 9897 said...

    hahaha mana ada lah akk ieka ku :)

    hehehe... (^_~)

    Ieka Luvika said...

    leee tipu...;p
    weweeettt yien <3

    ir yien 9897 said...

    hahahaha
    jatuh cinta ngn blog adalah..hahaha

    cik Ida said...

    ehem..ehem.. batuk la pulak... hahahahaha..:)

    meja kerja cam tong sampah tak bermakna hati aku pon cam sampah!

    NuSaNa NoSa 91 said...

    besttt2~ sbb keen tatau jiwa lelaki.. ahahahaha~ ^_^

    ir yien 9897 said...

    yien pun baru belajar jiwa lelaki..hehehe

    Lizzie Yasmin said...

    nie Seth Tanj kot.. hehehe

    Adzriel @ Liza AB said...

    aww... romantisnya.

    nazirulhazwan~ said...

    giler ah, sebijik cm aku, haha:P