Wednesday, July 13, 2011

Hargai Dua Tahun Hubungan Korang !!?

Perlu kah ada BoyFriend,,Tunang,Suami  !!??
Menyenangkan or Menyusah kan...???

Peringatan keras kepada semua pasangan Bercinta, sila menjaga hubungan anda dengan manis nyer,selama 2 tahun,..Dan seterusnya insyallah hubungan korang akan kekal bahagia.. =)

Situasi 1 (Dua tahun Bercinta)  : BF sambung belajar sampai master, Gf cukup diploma dah Kerja

  1. Tanggung pembelanjaan yuran belajar BF
  2. Beri duit untuk si BF makan
  3. Belanja segala barang keperluan dia

Situasi 2 (Dua tahun Bertunang) : BF sanggup kena malu depan orang ramai

Perempuan yang pakai high hills, terplaot kaki kan depan orang ramai..

 P : iSH napa awak nie,tolak-tolak saya !!!??? "cover malu"

L : Maaf u, i tak sengaja....maaffff :( "si lelaki cover"


Perempuan yang pakai handbeg, asyik terjatuh tali hand beg


P : U... Tolong pegang kan handbeg i nie,,menyampah lah
     "yg tergedik2 bawa handbeg knp"
L : Ok..Biar i Pegang yerh.."mujur ada perkataan Tolong"

Situasi Tiga (Dua tahun Berkhawin)  : Sudah berumahtangga  

Suruhan suami :
S :  Syg..Tak payah lah kerja, biar abang je kerja, syg jaga umah
I  :  Boleh ker bang, ??syg nak bantu abg jerk..

Penolongan Suami :
S: Sayang , abang nak tolong sayang masak yerh...
I : Ish tak payah lah bang, abang baru balik dari kerja...

Tolerasi Suami :
I : Abang boleh tak raya tahun nie, kat KG syg..
S : Boleh syg, tapi raya kedua rumah abg pula yerh...


SITUASI yang Sering di ingin kan,
Orang Kata, jaga perhubungan tue selama 2 tahun,
lepas 2 tahun insyallah akan berterusan kebahgian hubungan seseorang tue :)
Terima K♥sih Melih♥t dan Memb♥c♥ Blog ir yien

24 comments:

UyaRayza said...

maybe kot hehe..uya dh nak masuk 6 tahun dh kapel hehe..tp org ckp pas kawen lain jdnye..pas kawen kalo lepas target 5 tahun insyaallah kekal la hehehe

mOoN IzzaN said...

baru 2 bulan kawen...kena tunggu lagi setahun 10 bulan.. :D

insyaALLAH kekal selamanya... amin..

KAMIHIDUP said...

betul tu yien, ok yien bila nak kahwin? soalan wajib jawab ni, heee. :)

MerLe said...

betul.. stuju.. klu dpt bertahan smpai 2 thn, mgkin boleh kekal.. insyaAllah... klu x jgk tu, mknanya mmg bkn jodoh kita la kot...

cheqwa said...

setuju bangat!semoga dapat lelaki soleh dan penyayang ;D

Liyana Zahim said...

Kalo camtu nk gune2 suami ar t~

isyam mirah said...

smpat btahan slama 4 thn..tp upe ny xde jodoh..putus tgh jln lps planing nk tunang..huhuhu..xde jodoh nk wt mcm ne kn??..sedih pom sedih gk..

ana raisya said...

da 2 tahun lebih berkasih....erm insyallh kalu ade jodoh

Khairul Amry Mohamad Puad said...

yer ker....hm....macam ada betul nyer juga :)

siti kektus said...

tak sempat nak dua tahun. sobs~

Ieka Luvika said...

wah...bersyukurnye klu ape yg yien cerita tu terjadi dlm kehidupan akak nnt..eceh!

Yien comel cepatla kawen..hehe

~syue syada~ said...

moga kita semua dpt jaga hubungan yg ada sekarang ni ye...amin.. :)

qamarguyz said...

salam ziarah..
2 tahun?
angka semata-mata..
hakikat bahgia bersama selamanya..
apa yang penting, ikhlas di jiwa =)

ir yien 9897 said...

eh2 napa semua baca tajuk jerk..hahaha

erm..yien pernah dengar kajian nie pun dari ustazah "manis nya kurma ini" :) huhuhu

Mama Gee said...

alamak..mama kenal hubby 6 bulanje terus ajak dia nikah..x sempat nk jaga sampai 2 tahun pun...heee

takpelah..yg penting masa kapel atau dh berumhtgga...saling memahami , bertoleransi, bertolak ansur dan byk2 sabarr itu sgt penting.... :)

tamlegend said...

ngam2 dua tahun...huhu.mcm cter dongeng je ni cik yien

nurdani said...

saya bercinta dah 5 tahun lebih.itu pun macam2 dugaan datang.Alhamdulillah sampai sekarang bertahan. harap kekal and bahagia.hehe

ir yien 9897 said...

tamlegend..
hahaha.. ini bukan rekaan semata2 ini kajian semata2.. :)

nadia natasya said...

wooohooooooooo sumpah comel gilaaa :DDD untung laa kan sape dapat suami mcm tu ;)

view my latest post ;D
http://www.natasyaeve.co.cc/2011/07/i-hate-rules.html

Marina shamsudin said...

dua tahun eh? cukup ke? ada kwn dah couple lama smpai 8 taon pun mcm x ckup lagi.huhu :) btw.. follow blog kamu :)

bunga said...

cam tu ke??hehehe...tapi cam lama kan 2 tahun cinta 2 tahun tunang.hhehee..

BeloG MTT said...

Alhamdulillah MTT dengan Mista Tunang dah genap 6 tahun .. Semoga terus kekal sampai hujung nyawa.. Opss ! Terkaratkan jiwang pulak kat entri syg..Soriee ~ =..=

aLyA_syGS said...

smoga dapat laki yang cam baek camtu jgk :)

apple+lemon said...

dh lalui dh sume 2...
hehe... dh msuk 5 thun....
alhamdulillah...